Livet rullar på

Oj, oj vilken händelserik vecka. Jag har fullt upp på både praktik och fritid. Trots min ovana att gå upp innan klockan sju går dagarna i ett huj och jag har fortfarande energi kvar för resten av dagens aktiviteter.

I veckan var jag och Prima ute på klubben och tränade tillsammans med Chippen och Sandra. Det är jättekul att se skillnaden mellan den stora, sävliga hanen och lilla, superpigga Prima. CHippen och Sandra jobbar på för att starta i Lydnadsklass II och lägre klass spår. Jag måste säga att de är på god väg, Chippen tog rutan klockrent och Sandra var chockad, haha! Själv blir jag lycklig om vi ens blir startklara för tävling i år...ja så kändes det i varje fall då. Fasen vad trögt det går, antingen så är jag för tråkig och otydlig så att allt annat blir intressant eller så blir jag för uppe i varv och tjoig så att Prima flippar ur totalt. BALANS. Det skulle behövas.

Jag känner att min brist på erfarenhet och i vissa fall kunskap snart tar knäcken på min lust att träna. Vardagen går finfint och där har jag verkligen den hund jag vill ha. Menmen, inte ska man ge upp än, kurser är på gång och vi har än så länge mycket tid att lära oss båda två.

I morgon ska Prima få följa med mig til Navestad, jag har bara ett kort möte och sen ska vi ut och prova på de fina ängarna. Det är verkligen dags att ta tag i spårandet, kanske kan vi fokusera på det istället för lydnaden ett tag. På kvällen följer jag med en av mina handeldare ut på "fältet" för att göra stan lugnare haha! Kanske skulle jag ta med min farliga hund ut för att sätta skräck i Norrköpings ungdomar. Nej, hon får vara hemma med Hugo och Hanna, vilken lyxkväll!


Kommentarer
Postat av: Barbro Westergren

Lycka till ute fältet imorgon kväll!

mamma

2009-02-05 @ 21:14:05
Postat av: Sofia

Jättekul att träffa er båda igår på klubben!!! Vi får se om vi ses i morrn, annars hör jag av mig om nya träningstider för söket och så kan vi väl höras om nästa vecka om vi ska köra lydnad och passivitet. Jag kan tex tis eller tor kväll som der ser ut just nu. Även fredag men det kanske inte är så skoj? Tjingeling

2009-02-13 @ 20:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0