En annan del av Norrköping...

Ja där håller jag hus nu för tiden. Det tar ca 25 minuter att cykla till min nya "studieplats", så numera är jag borta hemifrån från tidig morgon till kvällningen. Gissa om jag längtar till våren! Men jag trivs jättebra på socialkontoret, med mina handledare och att de slängt in mig i arbete direkt.

Någon som inte är riktigt lika nöjd är Prima. Hon har tråkigt på dagarna och när jag kommer hem är jag ganska slut. Men vi försöker hålla igång ett par kvällar i veckan. I torsdags var vi ute på klubben tillsammans med Sandra och rottiskillen Chippen. Vi körde igenom lite lydnad, vilket gick väldigt bra, till min förvånad för vi har varit lite lata. Sandra kom med många värdefulla tips bland annat om hur vi kan bryta ner momenten för att de inte ska bli slarviga. Dessutom fick Prima sitta fast vid ett staket för att lugna sig lite, hon blir tyvärr förtfarande hoppig och nafsig vid träning. Det rinner liksom över så fort det blir lite för intensivt eller fartigt eller om jag glömmer att belöna. Menmen under tiden kunde jag titta på Sandra o Chippen, man lär sig en hel del av att studera andra.

Helgen spenderades i Nyköping med en hel hög släktingar. Vi firade morfars 80-års dag och Prima firade att hon hade så många beundrare, både små och stora. För varje gång märker jag att hon har lättare att komma till ro och denna gång fungerade promenaderna med både vuxna och barn superbra!

I morgon blir det kurs och i helgen ska jag försöka mig på ett spår eller två...

Kommentarer
Postat av: Barbro Westergren

Hej, hej!

nu har jag läst Din blogg som kvällslektyr. Det var innehållsrikt, gillade Dina kommentarer och citat om och från Obama! Nu ska jag ägna mig åt skönhetssömn..... go natt1

mamma

2009-01-27 @ 22:38:03
Postat av: Kira

Heja Prima fram för hundanarki!!!



Va duktig du är som kommer ihåg vad du lärt dig... Själv har jag drabbats av tidig demens å minns inte ett dugg. Min matte har övergivit mig för hon har legat sjuk i flunsan så jag har bott hos mormor, plastmorfar å Figge. Jag har smitit i skogen å var borta i nästan 1 timme, jagat harar, överfallit valpar å trotsat mormor så hon tycker jag e världens mest oupfostrade vovve! vift

Har dock hört ett rykte om att matte ska hämta mig imorrn så nu kommer nog tyglarna att stramas åt!!



Min matte hälsar massor av kramar till din matte!!



Ps. Om du så mycket som försöker flörta med min kille när jag e borta så kommer jag att NOGGRANT tala om för dig var din plats är när jag kommer tillbax!!! (Jag vet att du fortfarande e rädd för mig...Moohahaha) Ds

2009-01-28 @ 20:15:57
Postat av: Sofia Johansson

Vi vill träna snart! När kan ni träna tillsammans? Hur ser nästa vecka ut tex? Nu ska jag iväg och lägga spår, inte vilt för jag glömde ta upp blodet. Slarviga slarviga matte. Kram kram

2009-01-30 @ 13:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0