En ny era.

Det är dagens ledord. En ny era för världen, mig och mina närmaste.

För världen betyder USAs nye president definitivt något nytt. Han kommer säkerligen inte förändra "landet på andra sidan pölen" till den dröm som han själv talar om. Men Barack Obama står för något, han är en svart president i ett av de mest konservativa länderna i världen. Min älskade morfar fyller 80 år i morgon, för åttio år sedan hade inte den färgade befolkningen svarta rösträtt i USA!

Vidare så har denna dag varit början på min praktikperiod, eller arbetsplatsförlagda studietid om man ska vara pk. Jag har ännu inte varit på socialkontor söder där jag ska spendera 20 veckor av mitt kommande liv. Nej, den fantastiska Norrköpings kommun har gett oss studenter i Norrköping flera schemalagda dagar för utbildning och studiebesök. Det känns jättebra, de ser oss som värdefulla, särskilt som blivande arbetskraft haha! Dagen har varit ett virrvarr av kommuninformation, fika och fina powerpoint-presentationer. Jag kommer lära mig MASSOR!

En liten era eller erövring snarare är promenaderna med Prima. Från att ha varit ett koppelbitande, hoppande och stissigt minimonster så börjar Prima arta sig till en lugn och lyhörd promenadkompis. 

Min lilla, lilla lillebror har inlett sin vuxna era nu. Grattis till körkortet Samuel!

Slutligen skulle jag vilja citera president Obama: "It´s a new era of responsibility".
Det är inte bara en superbra pik mot Bush, utan också sanna ord inför vår framtid.




Prima använder Hugo som huvudkudde...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jo min vän, det var ett jättefint och bra inlägg! Jag är stolt. Lycka till imorn favoriten min.

Puss å kram!

2009-01-21 @ 18:22:20
Postat av: Sandra

Hej på er, hittade er blogg från Kiras.

Vad kul, nu ska jag följa er vardag också :-)

Kommer och hämtar dig i kväll så tar vi ett träningspass med lilltjejen. Ses då

2009-01-22 @ 10:59:23
Postat av: Sofia

Hej Martina! Vilket klokt inlägg du gjort! Och så har du varit duktig på praktiken och lärt dig massor. Vad stolt jag blir över dig! Kram Sofia

2009-01-23 @ 17:53:32
URL: http://orrethaizon.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0