Hanna och Hugo...

har fint besök av mig och Prima. De två hundarna har satt i sig varsit ben och är nu ganska trötta och lugna, vilket var vår plan. Prima och jag har haft en dispyt den här veckan över ett grisöra. Det börjar bli hund av vår lilla tös och hon har börjat vakta sina godaste snacks, typ grisöron. Jag blev väldigt paff första gången och reagerade inte riktigt, tänkte att det kanske var en engångsgrej eftersom det var många människor runt omrking. Andra gången var en tidig morgon, jag var på väg ut och gick bara förbi Prima och örat. Grrrr...VAD F*N!? Jag blev fly förbannad både av besvikelse,osäkerhet och förvåning. Det blev ingen trevlig morgon så jag bestämde mig för att ringa Anna för råd.

Vad göra? Annas råd, som jag tänker följa, var att jobba med det här lugnt och metodiskt med hjälp av byteshandel. Låter du mig vara nära örat, röra örat och tillslut ta örat så får belöning och ALLTID tillbaka örat. Att reagera som jag gjorde skulle bara förvärra situationen och det vore ju synd eftersom Prima är en väldigt härlig hund på alla sätt och vis!




Kommentarer
Postat av: Sofia

Ojoj vilken tur att ni fick hjälp, det vore jobbigt annars för hon blir ju bara större lilltjejan. Kul att du tränar med Chippen, då lär ni er säkrt massa, bra med hundfröknar:) Jenny med Hugo och jag ska träna på torsdag kväll runt 17 snåret men då har du väl knappt kommit hem från praktiken? Vet inte när du slutar? Vi ska träna räddning först vid 16 tiden och så tar vi lydnad dirket efteråt en liten stund för de är säkert trötta. Jag kommer att träna mycket med henne nu eftersom vi vill samma sak med våra små hundar. jag tränar ju suuupergärna med dig med, hoppas vi får till någon tid snart. Kram kram Sofia

2009-02-07 @ 20:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0