Lördagsgodis!

Jahaja, dagens uppdrag var att jobba på vårt vaktproblem. Jag kliver upp, äter en fin frukost och lite lördagsgodis, allt för att stabilisera mitt humör och ge mig ork...

Jag tar fram Primas lördagsgodis ett supersmaskigt märgben, jag lade ribban högt. Fram med köttbullar och en väldigt ointresserad uppsyn. Efter att ha gått förbi hund och ben två gånger och droppat köttbullebitar lyfter hon genast på huvudet, viftar på svansen med en frågande "har du fler köttbullar"-blick. En halvtimme senare har jag petat på benet och bestämmer mig att det får vara bra för denna stund. Ställer mig och diskar och till min förvåning kommer Prima in i köket med benet och lägger sig tätttätt intill mig ,supernöjd med livet.

Puh. Jag tackar Anna för det goda rådet och mig själv för at jag tog tag i det direkt. Så dagens lärdom blir att vill någon ta sig in i lägenheten eller råna mig ute på gatan är det effektivaste vapnet mot min "farliga" rottweiler en påse köttbullar. Vaktinstinkten är underliggande den primära köttbulleinstinkten. Haha!

Ha det gott i helgen!


LÖRDAGSGODIS TILL MÄNNSISKA OCH HUND
VILKET FÖREDRAR DU?
                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0