Sorg och glädje

Som vi alla vet har livet både goda och dåliga överraskningar på lut. Tänkte börja med en av de dåliga. Agneta, den bästa instruktör jag träffat, har förlorat en av sina fina hundpojkar Pius. Bara tre år gammal,som precis återhämtat sig efter en jobbig skada, dog förra helgen. En tragiska olyckshändelse där Pius blev påkörd av ett tåg. Trots att jag bara träffat Agneta ett fåtal gånger tror jag mig veta hur mycket hon älskar sina hundar, därför kan knapt föreställa mig hur dåligt hon mår. Som tur är finns det tre familjemedlemmar kvar, bland annat Primas bror Fokus. Förhoppningsvis kan Agneta finna styrka hos dem.

En sådan händelse får mig och många andra att fundera över hur fort livet kan förändras. Dessutom försöker jag nu ge Prima all den kärlek hon förtjänar, Pius olycka kunde ingen förhindra och det kunde lika gärna varit Prima.

Då kommer vi osökt in på ett av mina glädjeämnen idag, PRIMA. Per och jag tog bilen till en av skogarna utanför Norrköping för att jobba med tösen. Först testade jag min nya, fina bollväst ordentligt. Ett lysande resultat med Prima som klistrad vid min sida. Sen trampade vi upp en djup men rätt smal uppletande ruta. Prima hittade tre av tre föremål med lysande fart in, farten ut trappades ner lite ju längre tiden gick så det ska vi jobba vidare på. Det var så härligt att se Prima så lycklig som hon blir av att få jobba och leka med oss. Det ger verkligen livskvalité!

Nu ska vi inviga grillen, nationaldagen till ära. Trots att altandörren är öppen lyfter Prima inte ens på huvudet, ett bra betyg på dagen. Det bästa är att vi kan göra om det igen imorgon och nästa dag och nästa....SOMMARLOV! Nu längtar vi till Öland, Gotland och såklart Vålarö.

Vi ses!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0