En lugn vecka...

...fick det lov att bli, till min och Primas besvikelse. Var anmälda till SBK-utställning i Tranås i lördags. Dagen innan blir Prima, mystiskt, halt i vänsterframben. SÅ frustrerande när vi var laddade inför utställning, men vi tog trots allt vårt pick och pack och styrde mot Tranås på lördagsmorgonen. Jag tänkte att ett mirakel kanske kunde inträffa, tji fick jag. Men det var ändå bra att få konstaterat att skadan verkade vara en sträckning, tur man har kunniga människor omkring sig! Dessutom fick Prima vara med och titta på när hundar och människor rantade runt i ringarna, mycket bra träning. Jag var väldigt nöjd med dagen, då Prima skött sig bra, vädret var kanon och sällskapet mycket trevligt. Ja och så gick det förstås bra för de andra hundarna,bland annat fick söta, mysiga Esta (Primas syster) ett HP. Så lite avundsjuk var man, det vore kul att få visa upp min fina vovve...

Nu är det alltså koppelvila som gäller ett tag framöver, som tur är ser det redan bättre ut så vi är optimistiska. När benet blivit bra är det träning inför tävling som gäller, börjar bli riktigt sugen. Hoppas att vi ska få till nått resultat denna höst/vinter!



Kommentarer
Postat av: Roberth & Caroline

Hej hej!!



Ville bara säga hej och tacka för en mycket trevlig lördag i Tranås :-).

Synd att ni ej kunde vara med i ringen :-(

Det var väldigt roligt och spännande att vara med en hel dag på så nära håll :-)

Vi har fått blodad tand :-)

Hoppas vi syns vid fler tillfällen framöver

Kramar från Hölö

2009-09-23 @ 21:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0